Hledá se GURU

Čím dál víc přepracovaných manažerů prchá před tyranií materiálního světa do laskavé náruče duchovních učitelů a koučů. Jenže byznys s duchovnem má i své stinné stránky.
Text: Klára Doubková 

Billboardy propagující hubnoucí prostředky či čtyřbřité holicí strojky jsme se už naučili považovat za součást reklamního folkloru. Plakátům tradičního ražení však už hodnou dobu na nárožích nenápadně sekundují odrbané plakátky s duchovními reklamami typu: „Chceš zmoudřet? Zeptej se mě jak!“ Z jednoho na vás sebevědomě shlíží buddhistický mnich a slibuje vám rychlou cestu k nirváně, zatímco v sousedství mu konkuruje jeho indický kolega se svými ‚kurzy meditace zdarma‘.

Opodál vám zase nabízejí pročištění zanesených čaker, o jejichž existenci jste doposud neměli nejmenšího tušení, ale nikterak vám to nebránilo ve spokojeném životě. Společným jmenovatelem těchto lákadel je exotičnost, příslib superrychlých výsledků a určité tajemno... Hledání duchovního učitele z tak pestré směsice může být pořádně tvrdým oříškem. 

Jak se vyznat ve světě GURU? Čtěte v novém L'amour na straně 62-63.

Kategorie: