Obléká děti z celého světa

Už Několik sezon připravuje kolekce dětského oblečení pro světoznámý módní řetězec H&M švédská návrhářka Erika Christoffersson. Lásku k módě zdědil po matce. bylo to právě její oblečení, které si Erika jako malá zkoušela, kombinovala s doplňky, a tvořila tak své první módní kolekce. 

Text: Hana Kubíčková

 

Na rozdíl od mnoha z nás, které jsme maminčinu skříň a její oblečení také milovaly, se Erice módní koníček stal životním posláním. Pro každou sezonu navrhuje dětskou kolekci, která dokáže znovu a znovu zaujmout něčím novým – neotřelým nápadem, efektním kombinováním materiálů či vzorů, promyšleností střihů. Základem Eričiny kolekce jsou obvykle jedna či dvě neutrální barvy, doplněné křiklavými vzory a potisky. Návrhářka nezapomíná ani na doplňky – i v dětské módě platí, že právě ony dodávají celku šmrnc.     

 

Proč právě děti? 

Eričiny nejranější vzpomínky na módu jsou spojeny právě s šatníkem její matky. „Dodnes si pamatuji, jak jsem si znovu a znovu oblékala její nádherné fialkové šaty s velkými černými květy, k tomu zlatý klobouk se širokou krempou a rudé boty na vysokých podpatcích. Chodila jsem takhle vyparáděná celý den, nohy mě pekelně bolely, ale co na tom záleželo? Byla jsem ohromně pyšná na to, jak fantasticky vypadám!“ Otevřenost novým, z pohledu dospělých možná bláznivým nápadům, smysl pro humor a nespoutanost konvencemi, to jsou hlavní důvody, proč se Erika rozhodla navrhovat módu pro děti a nikoli pro dospělé.

 

Inspirace z cest  

Nové nápady pro své kolekce Erika sbírá nepřetržitě. „Nehledím na žádnou konkrétní značku ani osobu. Stále se kolem sebe rozhlížím a hledám nové impulsy. Nacházím je ve filmech, na výstavách, v hudbě, architektuře i historii, inspirují mě lidé bez rozdílu věku, jejich kultura a životní styl.“ Při cestování pozoruje děti všech možných národností, všímá si, v jakém oblečení se cítí dobře, co se jim líbí a jak věci kombinují. Stejně jako všichni ostatní návrháři Erika sleduje všeobecné trendy, které pak přizpůsobuje svým malým ‚klientům‘. Její motto zní: „Oblečení pro děti, dětmi milované.“ Podle této filozofie musí být všechny kousky, které navrhne, zajímavé, funkční, hravé, příjemné, kvalitně zpracované a trvanlivé a v neposlední řadě pestré a barevné. „Je to krásný pocit, vidět děti v různých zemích v oblečení, které jsem pro ně navrhla, miluji pak svoji práci ještě víc!“ objasňuje Erika Christoffersson jeden z dalších důvodů, proč se dětské módě věnuje tak ráda.

 

Kategorie: