Nový Peugeot 208: Pro ženu stvořený

Kdybych měla vybrat slova, která nejlíp vystihují nový Peugeot 208, nechyběly by přívlastky energický, svěží, ženský, šikovný... 

Naživo jsme ho viděla poprvé na autosalonu v Ženevě, kde měl před několika dny světovou premiéru. Trochu vybočoval z řady, stejně jako prostředí stánku Peugeot. Tam totiž stejně jako u vozu převládal ženský element.

Rychlé vozy a krásné ženy patří k sobě... a nemůže to být jinak?
Rozdílnost mužského a ženského vnímání aut jsem si připomněla ještě před návštěvou stánku Peugeot, když jsem procházela expozice jiných značek. Tam byl totiž často hlavní hvězdou nadupaný sportovní vůz s agresivním výrazem, ostře řezanými rysy, dravým charakterem a stovkami koní pod kapotou. Takový, co mužům zvedne hladinu adrenalinu. A podobný efekt měly zřejmě i krásné u vozů pózující hostesky. Měly na sobě přiléhavé i rozevláté šaty, některé i sexy závodní kombinézu a jiné elegantní kostýmek. Nápaditost a snahu zaujmout mají vystavovatelé opravdu veliké. Přesto jsem ale nabyla dojmu, že největší obdiv sklízela sošná tmavovláska s tak trochu nespoutaným účesem oblečená do rudých šatů s hlubokým výstřihem. Zkrátka pastva pro mužské oči. Ne, že by mě silná auta s sedmicifernou cenou nechávala úplně chladnou, ale stále u mě přetrvával pocit, že se v Ženevě na ženy – klientky tak trochu zapomnělo.
Přešlo mě to, až když jsem dorazila na stánek Peugeot. Panovala tam taková hřejivá atmosféra, kterou navozovala všudypřítomná měď a její jemné odlesky. V jednom koutě stánku byl umístěn odchůdek s věhlasnými mlýnky značky Peugeot a v druhém zase relaxační kanape s hudbou. V centru stánku stála obrovská stěna, která měnila barvu podle sklonu světla od červené, přes měděnou po ocelově šedou. A uprostřed toho všeho doslova zářil oranžový Peugeot 208. A světe div se, u něj nepózovala hosteska, ale přitažlivý mladík. Sympatický menší štíhlý blonďák s rošťáckým úsměvem a uhrančivým pohledem. A kousek dál další mladý muž, pro změnu vysoký černovlasý. Jak jsem se později dozvěděla, u Peugeotu je to tradice. U aut zde pózují jak krásné dívky tak krásní muži.

Co je malé, to je hezké... může to být i jinak, ale tady to sedí
Můj oblíbený blonďák v černém skvěle kontrastoval s jiskřivou šťavnatou barvou modelu Peugeot 208. Tento městský automobil už jsem znala z dřívějška, několikrát jsem s ním jezdila. A rozhodně nejsem sama, počet celosvětově prodaných „dvěstěosmiček“ už se totiž vyšplhal k milionu. Teď, tři roky po uvedení na trh uzrál čas na facelift. Design vozu se nijak radikálně nezměnil. Jen čelní maska byla výrazněji přepracována. Dostala sportovnější a elegantnější podobu. Nové jsou také světlomety. Ty přední jsou zajímavě dvoubarevné,  ty zadní zase vytvářejí z LED diod pro Peugeot typický vryp lvích drápů. Nová maska spolu s odsazenými mlhovkami způsobily, že vůz teď působí širší, stabilnější a oproti předfaceliftové podobě trochu mužnější. To dodalo novému modelu víc šarmu, něco jako když elegantní kráska doplní svůj outfit doplňkem pánské módy.


Co nedobrzdíš, to neukecáš.... anebo to může být jinak?
To nejdůležitější se ale, jak určitě tušíte, odehrálo uvnitř vozu. Teď nemám na mysli nový kabát palubní desky z měkčených plastů, ani tlumené podsvětlení panoramatické střechy, ani hebkou kůží potažený volant..., ač jsou to detaily, které navodí v autě skvělou atmosféru. Nový model 208 totiž umí něco, co ještě žádný Peugeot před ním, a sice sám aktivně brzdit, je-li ohrožen srážkou. Jeho větší sourozenec  Peugeot 308 sice umí brzdit motorem a upozornit řidiče, že má ubrat, jinak bude zle, ale sám si šlápnout na brzdu, to dokáže zatím jen nový Peugeot 208. Tato revoluční technologie se jmenuje Active City Brake a používá laserový snímač zabudovaný do čelního skla. Snímač detekuje překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící  vozidlo a hrozí-li nebezpečí, elektronický systém spustí brzdění na plný výkon. Jedete-li rychlostí do 30 km/h, máte jistotu, že zabrání kolizi. Pokud jedete rychleji a už se jí vyhnout nedá, alespoň sníží následky srážky na minimum. Zkrátka takový malý anděl strážný. Brzy se objeví i u dalších modelů, a to Peugeot 108 nebo nový Peugeot Partner.
Do výbavy nového Peugeotu 208 přibyly ještě další vymoženosti moderní doby, jako couvací kamera, nebo Mirror Screen, což je funkce, která umí přenést displej vašeho mobilního telefonu na dotykovou obrazovku ve voze a vy tak můžete bezpečně  a pohodlně ovládat aplikace vašeho mobilu, tedy za jízdy pochopitelně jen ty, které vás nebudou rozptylovat při řízení, jako třeba navigace nebo internetové rádio.

Peugeot 208 toho má ještě hodně, o čem bych mohla psát, třeba vynikající praktický doplněk City Park, který umí sám parkovat do řady aut, ale počkám si, až nový model vyzkouším a pak se s vámi podělím o dojmy z jízdy. Jednu věc bych ale přece jen chtěla dodat, a sice to, v čem je Peugeot 208 nejlepší, a to rovnou nejlepší na světě. Emituje totiž jen 79 g CO2/km, což na světě žádné z aut se spalovacím motorem nedokáže. Spotřeba je jen 3 litry nafty na 100 km... tak to tedy klobouk dolů!

Kategorie: